Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont.

Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.

 
Căutare detaliată

126615 Mesaje în 8494 Subiecte- de către 5003 Utilizatori - Ultimul cont creat: giovyna
Pagini: [1]   In jos
Imprimă
Autor Subiect: Additivi alimentari sotto acusa  (Citit de 744 ori)
theo
Jr. Member
*
Mesaje: 30


« : 29-12-2008, 12:14:45 »

Tumore al polmone: studio, additivi alimentari sotto accusa
29 dic 11:29 Scienze e tecnologia

MILANO - Alcuni additivi usati comunemente negli alimenti possono rafforzare lo sviluppo del tumore al polmone, una delle piu' temibili forme tumorali. Lo sostiene una ricerca coreana condotta su animali e pubblicata sull'American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine. Gli alimenti considerati sono carne, formaggio e bevande contenenti fosfati inorganici, soprattutto le cola. L'esperimento e' stato condotto su topi gia' malati di tumore al polmone, e si e' visto che questo additivo, finora considerato innocuo, accelerava la crescita della malattia. I fosfati sono utilizzati per migliorare la consistenza degli alimenti e aumentare la percentuale di acqua trattenuta. (Agr
Memorat
theo
Jr. Member
*
Mesaje: 30


« Răspunde #1 : 30-12-2008, 12:49:01 »


STUDIU / Fosfaþii din mezeluri duc la cancer  30/12/2008     (180 vizite)
+a | -a Aditivii alimentari fosfataþi, utilizaþi frecvent în prepararea industrialã a alimentelor, accelereazã creºterea tumorilor canceroase în plãmânii ºoarecilor, potrivit unui studiu publicat luni, în American Journal of Respiratory and Critical Care Medicine, informeazã AFP.



CE BEM, CE MÃNCÃM / Maionezã din aditivi alimentari

Acest studiu afirmã cã aditivii fosfataþi, care sporesc capacitatea de reþinere a apei ºi îmbunãtãþesc textura diverselor alimente, favorizeazã totodatã ºi dezvoltarea cancerului pulmonar la pacienþii care prezintã o anumitã predispoziþie pentru aceastã maladie.

Deºi cercetãtorii nu ºtiu deocamdatã care este impactul real al fosfataþilor asupra dezvoltãrii cancerului la oameni, autorii studiului preconizeazã limitarea consumului acestui aditiv alimentar. "Credem cã o mai bunã regularizare a nivelului fosfataþilor anorganici în regimul alimentar (al oamenilor) ar putea fi crucialã, atât ca o metodã de tratare, cât ºi de prevenire a cancerului pulmonar", a declarat Myong-Haing Cho de la Universitatea Naþionalã din Seul (Coreea de Sud), principalul autor al studiului. Echipa de cercetãtori a injectat celule canceroase în plãmânii ºoarecilor, împãrþiþi în prealabil în douã grupuri, iar numãrul tumorilor s-a dovedit în final a fi mult mai mare în cadrul grupului care a primit un regim alimentar bogat în fosfataþi. Aditivii fosfataþi au fost utilizaþi tot mai mult în ultimii ani în alimentaþia publicã ºi se gãsesc în carne, brânzeturi, bãuturi ºi în multe alte preparate ºi semipreparate obþinute pe cale industrialã.
Memorat
Pagini: [1]   In sus
Imprimă
Schimbă forumul: